Sunday, March 13, 2011

GEMPA BUMI & TSUNAMI DI JEPUN

Maha Suci ALLAH..
ALLLAHUAKBAR..

teruknya gempa bumi & tsunami yg berlaku di Jepun. aku baru je lepas tgk berita terkini kt tv3 td sal bencana alam yg berlaku kt Jepun ni. ASTAGHFIRULLAHALAZIM. berdiri bulu roma aku bila tgk rumah, kereta, ladang, orang dihanyutkan air & dalam sekelip mata je leh lenyap & hancur. betapa laju & kuatnya tsunami & gempa bumi yg berlaku kt Jepun. menggigil aku tengok td. SUBHANALLAH. takutnya aku. 

 *tsunami setinggi 10 meter*

aku jugak ade bace berita terkini daripada surat khabar & blog2 membe2 aku yg lain. ni merupakan tsunami yg paling kuat & terbesar berlaku di Jepun dalam tempoh 300 tahun. korang bayangkanlah betapa besarnya tsunami ni yg melanda Jepun pada ketinggian 10 meter sampaikan boleh tolak kapal naik ke darat. MASYAALLAH. jumlah mangsa korban skrg ni pun dh melebihi 400 orang. yg kehilangan rumah lak x yah ckp la. dh melebihi 100 ribu org. tu x termasuk lg rumah2 di Jepun yg xde elektrik. jumlahnya melebihi 4.4 juta buah rumah. MASYAALLAH. betapa kerdilnya hambamu ini jika dibandingkan dgn segala kuasamu ya ALLAH. 

so, marilah kawan2, kita sama2 berdoa semoga semua rakyat jelata yg berada di Jepun selamat & segala bencana yg berlaku tu akan berakhir dalam masa yg terdekat. sama2 la kita mendekatkan diri kepada ALLAH. semoga segala bala bencana yg bakal berlaku satu hari nanti, tidak akan menimpa kita, keluarga kita & seluruh rakyat kita. amin.

kt bawah ni aku sertakan gambar2 berkaitan tsunami kt Jepun yg aku amek dr sini. sory ye enchek  Faisal Abdullah. saya copy awk punye gambar. x bek kedekut2 tau. (^_^).

*bot tersangkut dalam putaran tsunami

 *kesan tsunami

*kesesakan lalu lintas

 *Bandar Ibaraki ditenggelami air

 *kebakaran loji pengumpulan minyak

 *litar pintas

*kereta & rumah yg dihanyutkan tsunami

*rumah hancur dilanda tsunami



FF : sentiasalah kita ingt ALLAH. jangan ms susah je br nk cari & ingat ALLAH. ALLAH MAHA ESA.


anda suka entry ini?? silalah like (^_^)

0 GOSIP HANGAT:

tinggal jejak oke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...