Tuesday, March 22, 2011

Bila ajal datang menjemput

Salam. entry aku kali ni khas aku wat untuk seorang sahabat aku yang telah kembali ke Rahmatullah petang semalam. jenazah beliau telah selamat dikebumikan pada pukul 6 petang semalam. Al-fatihah untuk beliau.

Korang nak tau kenapa aku wat entry ni untuk beliau?? coz aku terkejut sangat2. even aku dah lama x contact die tapi aku penah kenal n rapat dengan die. tiba2 aku rasa takut sangat. aku rasa cam banyak sangat dosa yang aku dah lakukan selama ni. aku takut sangat jika aku pergi dalam keadaan yang tidak sepatutnya. Nauzubillah. 

Aku terkejut sangat coz dia pergi dengan tiba2. sedih. tiba2 je menitis air mata ni bila teringatkan beliau. sangat sukar untuk aku mengawal perasaan aku ni. ya ALLAH. bagaimanalah dengan keluarga beliau?? tabahkanalah hati mereka ya ALLAH. aku terkejut sangat coz dua tiga hari sebelum ni, beliau sempat lagi berkomen dalam FB n sempat lagi beliau m'upload pic beliau masa perkahwinan kazen beliau. MasyaALLAH. bila dah sampai masanya, cepat je kita pergi. terpana n terkejut aku ketika menerima berita sal kematian beliau semalam. beliau terlibat dalam kemalangan jalanraya di Gua Musang semalam bersama-sama kakak n sepupunya. 3 orang meninggal dunia manakala 3 orang lagi cedera parah. 

berita lanjut, bolehlah tengok di sini @ lawati FB beliau di sini. Al-Fatihah sekali kepada beliau. semoga rohnya ditempatkan di kalangan insan2 yang solehah. takziah kepada keluarga beliau.



"And one of His signs is that He shows you the lightning for fear and for hope, 
and sends down water from the clouds then gives life therewith to the earth its death; 
most surely there are signs in this for a people who understand" (Quran 30:24)


*gambar hiasan


FF: ya ALLAH. ampunilah segala dosa2 beliau serta hambamu ini. tempatkanlah beliau di kalangan orang2 yang beriman. amin.

anda suka entry ini?? silalah like (^_^)

3 GOSIP HANGAT:

mykhalis said...

bile dah tiba masa, tak tunggu dah..

Rak buku yang menarik TETAPI buat Mak Mentua jeles

fza_eyzzah said...

tu la. tiba2 seram je rasanye bila pikir sal amalan ni. T_T

kindergartenlibrary said...

Takziah ..

tinggal jejak oke?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...