Sunday, March 13, 2011

ciri-ciri orang berjaya

okeh ! entry aku kali ni berkenaan tajuk aku tu la. tiba2 je aku terpikir sal ni. korang nak tau cmne aku leh terpikir cmni? ni semua gara2 aku jadi pelajar yg sgt rajin selama dua hari ni (esemen punya psl. huh ! ). n 4 ur information, sem ni aku dapat lak group member yg kebanyakannya mmg pemalas. tu yg aku hangin tu. x psl2 sume part die pun aku kne wt. so, nk x nk, mmg aku kne wt entry sal ni coz aku tau die akn baca entry aku ni. n 4 budark pandai yg malas nk wt esemen tu, rajin2 kanla diri anda lau nk berjaya. pisau lau x diasah, lama2 tumpul gak jadinya. (pergh ! pandai gak ek aku berperibahasa. *wink* )

okeh ! kt bwh ni ade la serba sedikit kata2 pujangga sal ciri-ciri org berjaya. semua info ni aku dapat dari sini. thanks ye enchek. (^_^) korang baca n fahamilah maksud tersurat n tersiratnya ye. selamat membaca. (^_^)

Orang yang berjaya 
bukanlah orang yang tidak pernah gagal,
tetapi mereka adalah 
orang yang mampu bangkit kembali 
dari kegagalannya
hingga mampu mencapai keberhasilan.
Orang yang berjaya dalam hidupnya
bukan orang tanpa kekurangan 
tapi dia gigih memperbaiki diri.
Orang yang berjaya
tidak akan menganggap remeh sesuatu
termasuk dosa sekecil apapun.
Orang yang berjaya
adalah mereka yang berhasil
mendapatkan petolongan Allah
dari setiap urusannya.
Kejayaan hanya dapat dicapai
apabila ada rintangan,
kegagalan hanya dapat terjadi
jika kita berhenti berusaha
dan berputus asa. 
Tidak ada putus asa dalam Islam.
Kejayaan yang hakiki
hanya dimiliki oleh orang-orang
yang kembali kepada Allah
dengan husnul khatimah.


dah abis baca?? okeh ! sekarang ni aku nak tunjuk lak satu video yg mmg bagi aku fun giler la. ni fun bukan sbb pe tau. ni sebab die punye cara pengiklanan die mmg boleh attrack customers la. korang tengok n judge sendiri la.


mesti korang tertanya2 kn pe kaitan video ni dgn tajuk entry aku kn? sj je aku letak video ni. ni maksudnye dorg ni bijak n idea utk pengiklanan dorg tu pun bernas. so, conclusion utk entry aku kali ni, lau nk berjaya senang je. dekatkan diri dgn ALLAH, rajin berusaha dan bertawakal. insyaALLAH  akan berjaya jugak

*tlgla jgn jd cmni. aku paling pantang org yg mls lbh2 lg org yg mls nk wt esemen. sekian.

FF : nk berjaya senang je, utamakan ALLAH then kedua ibu bapa n jg hati semua org. insyaALLAH rezeki n kejayaan akan dtg dgn mudah. nyte (^_^)


anda suka entry ini?? silalah like (^_^)

0 GOSIP HANGAT:

tinggal jejak oke?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...